diana


voor n.l.

jij wordt hout waar ik jou grijp, & takken
zijn de vingers die mij streelden, even
& ik voel hoe alles wil verstrakken
ongenadig als de honden om mij heen
ik heb de schoonheid schoonheid aangeraakt
toen ik de dood niet vond bij mijn geboorte

ik heb de liefde diep in mij verwenst
omdat niemand iets van al jouw schoonheid ziet
ik heb de aarde leven toegewenst
opdat iets van jou bewegen blijven kon

een blad, wat wind door winterharen
al was het maar jouw neen dat nu in mij verstomt

Over dv
Dat kan ja.

3 Responses to diana

  1. mooi.
    “jouw neen dat”, lijkt me

  2. nadia zegt:

    ………….. heel mooi

  3. dv zegt:

    inderdaad, Adriaan, dank je.

Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 150 andere volgers